Kijken kijken, niet kopen! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Suzanne Dijns - WaarBenJij.nu Kijken kijken, niet kopen! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Suzanne Dijns - WaarBenJij.nu

Kijken kijken, niet kopen!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

13 Maart 2010 | Ecuador, Quito

Dag lieverd,

Het is weer tijd voor een verslagje he?
Ik zit inmiddels weer in Quito en zit nu heerlijk op het dakterras van mijn hostel in het zonnetje :) bij jullie wel anders geloof ik he?

Vorig weekeind ben ik met een aantal mensen van de taalschool naar Mindo geweest. Dat is midden in het cloudforest oftewel nevelwoud en we zaten in een super relaxt hostel. Hier hebben we zaterdag een wandeling gemaakt naar de watervallen (vielen iets tegen) maar wel een super mooie tocht. Onderaan de watervallen was een gedeelte waar alle lokale mensen zwommen, erg gezellig dus. Op de treugweg kregen we enkele fikse regenbuien over ons heen, dus besloten we maar weer lekker terug te gaan naar ons hostel om heerlijk in de hangmatten een siesta te houden. De volgende dag een poging gedaan om een vlindertuin te vinden, maar die 15 minuten lopen bleken meer 45 minuten te zijn (heerlijk die latijns-amerikaanse aanwijzingen!)dus maar door naar het canopyen. Voor de mensen die niet weten wat dat is:
Er zijn kabels tussen bomen gespannen, daar haak je jezelf aan vast en daarna vlieg je over de boomtoppen en afgronden heen :D Dikke pret dus. Super gaaf gevoel en zelfs nog een trukje gedaan met de gids, namelijk dat je als een mariposa (vlinder) gaat, oftewel op de kop hangend over de afgrond heen! Ik heb nog niet echt fotos omdat mn batterij op was, maar krijg ze later van anderen, dus komt goed!
Hierna richting bus station om weer richting Quito te gaan. Maar schijnbaar wou idereen in Mindo richting Quito, want alle bussen waren uitverkocht.... Uiteindelijk met mijn sterke overtuigings gave er voor gezorgd dat we op een soort kussen op de grond achter de chauffeur mee konden. Lang leve de latijns-amerikaanse mentaliteit :D

Maandag heb ik dus bus door de andes genomen richting Lago Agrio alwaar het snikkie snikkie heet en vochtig was. Geluk wel een kamer met airco kunnen vinden, helemaal goed dus. Volgende dag netjes opgehaald voor mijn jungle tocht. Na 2 uur in de auto en 2 uur in de gemotoriseerde kano eindelijk aangekomen bij mijn lodge. Daar maar weer eens een siesta gehouden (hoort er toch bij vinden jullie ook niet?) en daarna de laguna op gevaren om de zonsondergang al zwemmend te ervaren.... heel vervelend allemaal, dat snappen jullie wel!
Daarna nog wat kaaimannen gespot (dit keer vanaf de boot niet al zwemmend, rustig maar mam!).
Beetje onrustige nacht omdat er in de kamer boven ons als permanente gast een groene slang verbleef...
Volgende dag super mooie tocht door de jungle gelopen en smiddags op piranas gevist (mij als enige bijna gelukt!) en weer de zonsondergang gekeken. Donderdag weer kennis gemaakt met de spaanse tijdsbergippen, toen 1 a 2 uur kayaken 5 uur kayaken bleek te zijn.... maar goed als je over de cuyabena rivier mag kayaken tussen de jungle en de apen ed mag je niet zeuren toch? Daarna een sjamaan bezocht, die niet echt indrukwekkend was en in een lokaal dorp pan de juca gemaakt. Savonds nog een nacht wandeling gemaakt, waar we enorm veel spinnen ed hebben gezien. Al met al super gaaf dus.

Nu zit ik dus weer in Quito en ga ik proberen als de donder een boot tocht op de galapagos te regelen en daarna wil ik naar Latacunga gaan en Qilatoa, een meer in een vulkaankrater. Ik hou jullie op de hoogte!

sorry voor de lange verhalen, zal het de volgende keer wat inkorten!
Dikke knuffel
suus

ps oja de titel is kijken kijken niet kopen, omdat ik dit zinnetje een aantal mensen geleerd heb en ze het erg grappig vinden :D

  • 13 Maart 2010 - 16:29

    Daan:

    He Suus,

    leuk juist hoor, die lange verhalen! Zo te horen doe je de ene indruk na de andere op! Gelukkig dat er genoeg siësta's zijn om alles even te laten bezinken.. :)
    Ik hoop dat je reis naar de Galapagos gaat lukken, lijkt me zo mooi! Zorg dat je batterij dan opgeladen is, ik wil foto's! ;)

    Heel veel plezier weer! Liefs, Daan

  • 13 Maart 2010 - 17:49

    Leonie:

    He Mariposa,
    Hoezo lang verhaal? Meer meer!!
    heeerlijk klinkt het!

    Het begint hier net te regenen.... en voorjaar komt eraan dus :) De sneeuw is iig op.
    Siesta horen erbij. Heb ook net een heerlijk dutje op de bank gedaan per ongeluk.

    Fijn dat je je vermaakt!

    Dikke knuf


  • 13 Maart 2010 - 18:44

    Marjolein:

    He Suus,

    Heerlijk om je verhalen te lezen... Absoluut niet te lang....
    John is nu aan het proberen om skypen aan de praat te krijgen. Maar of het lukt.... ???

    Veel plezier! Geniet ervan!

    Dikke knuffel van Florian en Julian

  • 13 Maart 2010 - 20:28

    Tientje:

    Hey lief suzy, wat een gave verhalen, het klinkt echt heel erg leuk. Vooral in vergelijking met mijn afgelopen week (werken, ennuh, werken!) en de dieren die ik vanmiddag heb gezien (geiten, koeien en konijnen!) Geniet nog maar lekker, maar nu wil ik wel foto's zien!!!!! xxxx Martine

  • 13 Maart 2010 - 21:42

    Oom Ko En Tante VOn:

    Hey Susie,

    Waag het niet om je verhalen in te korten!!!! We smullen ervan!!
    Je dagen zijn van begin tot eind spannend, niet? Wat maak je allemaal grandioze dingen mee! Logisch dat jij pirana's aan de haak slaat. Dat heb je van de zomer goed geoefend, met drolbaars of zo... :)
    Geniet er volop van, niet te dicht bij de kaaimannen komen en pas op bij die vulkaan!

    Dikke knuffel.

    Oom Ko en tante Von

  • 15 Maart 2010 - 13:26

    Birgit En Flokje:

    Hi laiverd!! Wat een leuke verhalen en mooie foto's!! Wel vieze spinnetjes ;). Zo te lezen vermaak jij je prima!! Veel plezier meisie!!

    Dikke tuut van ons

  • 15 Maart 2010 - 19:26

    Zwanita:

    Huh! Mijn reactie is weg!!! Nou ja, later meer, maar dit alles:

    FANTASTISCH

    Meeer meeeeeeer en graag nog meeeeeeeer!

    Tút

  • 16 Maart 2010 - 17:45

    Mama:

    lieve suus, hele mooie foto's heb je weer gemaakt. Wat is het genieten, daar in dat mooie land. Heel veel plezier op je reis naar de galapagoseilanden,en niet zeeziek worden!!
    Dikke kus, mama

  • 17 Maart 2010 - 16:38

    Jan-simon:

    Haa Suu-zaaane, dat lijkt allemaal alsof je heerlijk relaxt gaat daar! Nu Galapagos dus, mooi boottripje, ga je zelf ook zeilen heisen dan, of ga je niet met een beagle? Nou, ik wens je veel kijkplezier! Volgende update per flessenpost?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Eind februari 2010 is het zover! Ik ga naar Ecuador en Peru. Op deze site zal ik om de zoveel tijd vertellen waar ik ben en wat ik heb meegemaakt. Hopelijk kunnen jullie zo ook van mijn reis mee genieten!

Actief sinds 08 Feb. 2010
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 11656

Voorgaande reizen:

26 Februari 2010 - 15 Mei 2010

Ecuador en Peru

Landen bezocht: