Avontuurlijk weekje, moeilijk weekje - Reisverslag uit Trujillo, Peru van Suzanne Dijns - WaarBenJij.nu Avontuurlijk weekje, moeilijk weekje - Reisverslag uit Trujillo, Peru van Suzanne Dijns - WaarBenJij.nu

Avontuurlijk weekje, moeilijk weekje

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

09 April 2010 | Peru, Trujillo

Dag lieve allemaal,
Afgelopen week ben ik eigenlijk meer bezig geweest met thuis dan met mn reis omdat mijn oma afgelopen week overleden is. En om dit van de andere kant van de wereld mee te maken is toch wel heel erg raar. Vandaag was de begrafenis waar ik dus helaas niet bij kon zijn, maar ben ongeveer tegelijkertijd in de kerk gaan zitten om er toch een beetje bij te zijn. Maar goed ik ben hier nu toch en zal toch moeten genieten van alles wat ik zie en meemaak en denk stiekum wel dat mijn oma ergens met me meekijkt.

Na mijn vorige verslag ben ik richting Quilatoa gegaan, een enorm klein schattig authentiek dorpje waar iedereen in felgekleurde klederdracht loopt. Hier ben ik een groep meiden tegengekomen van mijn talenschool en daarmee ben ik rond het kratermeer aldaar gelopen, een tocht van pak en beet 6 uur. Hierna ben ik weer terug naar Latacunga gegaan om van daar uit richting Baños te vertrekken. Bij aankomst ontmoette ik meteen een leuk nederlands meisje (Isidora) en een canadees meisje (Jenna). Die laatste was aangesproken door een lokale man die ons wel wou rondleiden.... dus zijn we met zn vieren rond het dorp en naar enkele watervallen in de buurt gelopen. Erg aardige man die vooral zijn engels wou oefenen (of het misschien gewoon erg leuk vond om met 3 westerse meisjes rond te paraderen :D)
De volgende dag zijn we gaan rond shoppen voor leuke activiteiten aldaar. Baños is namelijk een stadje waar je lekker avontuurlijk kan zijn, en dat hebben we geweten. Al met al heb ik: geraft, canyoning gedaan (van een waterval naar beneden abseilen met een touw), gecanopyed (aan een draadje over de afgrond sjeesen), Puenting (oftewel van een brug afgesprongen, errrug tof), met een dunebuggy rondgereden, in termische baden van 44 graden Celsius gebadderd en een gezichtsmassage gehad. Kortom het was een erg leuk weekje.

Verder heb ik hier ook een gedeelte van de semana santa (zo heet de week van pasen hier) meegemaakt. Toen we een avond bij Isidora´s ecuadoriaans vriendje pizza hadden gegeten, wilden we daarna naar huis in de taxi. Maar de heren informeerden ons dat dit toch echt niet kon.... In eerste instantie dachten we dat de mannen ons gewoon daar wouden houden totdat we aan het begin van de straat zagen dat de weg was afgezet. Bleek dat er een processie van Ambato naar Baños (ong 40 km) was die avond (witte donderdag). Voor hen is namelijk de maagd van het heilige water erg belangrijk en die waterval is aan de rand van Baños... Dus hebben wij zo´n half uur tussen de pelgrims gelopen, erg bijzonder. En aangekomen in Baños wachtte ons de volgende verrassing, namelijk al die mensen bleven ook in Baños slapen.... gewoon op straat dus. De hele starten lagen dus barstens vol mensen onder dekens, gezinnen, kinderen, tieners... Heel bijzonder om mee te maken.
Op zatedag ochtend zijn Isidora, Dan (amerikaanse jongen die we ook daar ontmoet hebben) en ik richting Cuenca gegaan, in de hoop daar op paas zondag iets van de festiviteiten daar mee te maken. Blijkt er dat voor hun vooral donderdag en vrijdag belangrijk zijn.... Op zondag doen ze eigenlijk niets. Gelukkig nog wel een paasmis mee kunnen maken en een kaarsje voor mn oma op kunnen steken. Verder hebben we rondgelopen en Cuenca bekeken. Op maandag zijn Dan en ik begonnen aan de overtocht naar Peru. Al met al hebben we zo´n 36 uur over de reis gedaan en 4 keer van bus overgestapt maar we waren er! In Trujillo zijn we woensdag naar het monument van de zon en de maan geweest en chan chan, een paleis van een stam voor de inca´s, erg mooi en indrukwekkend. Vandaag ga ik het stadje een beetje bekijken en vanavond met de nacht bus richting Huaraz.
De fotos komen binnenkort weer, beloofd!
Dikke kus voor iedereen en tot snel weer (ik ben namelijk al over de helft!).
xxxx Suus

  • 09 April 2010 - 21:14

    Tinus:

    Hoi lieverd, we hebben heel veel aan je gedacht vandaag, je was er echt bij voor ons. Hopelijk kan je nog veel genieten van de mooie dingen die je meemaakt, heel veel plezier in Peru!! xxx Martine

  • 09 April 2010 - 21:47

    Mama:

    lieve schat, we zijn net thuis en hebben je 3 uur geleden nog gesproken. Het was een hele bijzondere dag en we hebben veel aan je gedacht. met alles was je dicht bij ons.
    Het is heerlijk om al je avonturen nu weer te lezen, al is het maar goed dat ik niet van al je capriolen wist!! Anders had ik niet goed geslapen.
    Veel liefs en dikke knuffel, mama

  • 10 April 2010 - 08:39

    Sander:

    Hey Suus, erg vervelend nieuws. Verder daar dus wel al veel bijzondere dingen meegemaakt!

  • 10 April 2010 - 19:54

    Oom Ko En Tante Von:

    Verschrikkelijk eng mens dat je d'r bent!! Dat is allemaal niet goed voor de rikketik van je ouders, hoor! Maar ik vind het wel supergaaf van je!!!!!!!!!!
    Vrijdag hebben we allemaal aan je gedacht! Lief van je dat je ondertussen in een kerkje bent geweest! Oma zou er trots op zijn geweest!
    Blijf nog maar voor 100% genieten. We blijven je volgen!

    Dikke kus
    oom Ko en tante Von

  • 13 April 2010 - 18:07

    Tante Liesje:

    Goeie genade, jij durft. ik wordt al beroerd bij het idee en zou mij alleen maar afvragen of ik goed vastzat. Al met al wordt het een geweldig gevarieerde reis. Oom Jan wil ook naar Equador en de Galapagos, maar die halsbrekende toeren zie ik ons nog niet doen, behalve raften, daar hebben wij de smaak van te pakken. Het was tof , dat jij voor oma een stukje had geschreven, want op die manier was je er helemaal bij. Het was een prachtige dienst, heel warm en waardig, en met heel veel bloemen. Wij zijn blij, dat het zo goed was en hebben veel positieve reacties gekregen. Het eten met zoveel mensen was ronduit gezellig en oma zou dik tevreden zijn geweest. Nu is het wel leeg en soms heb ik er behoorlijk last van,maar ja, het was ook mijn moeder.
    Lieve meid, ga lekker door met genieten en een dikke zoen van ons allebei.

  • 24 April 2010 - 15:17

    Leonie:

    Hey Chica!
    Geweldige foto's!!
    Sorry van je oma.
    Wat vliegt de tij zeg, dat je alwqeer over de helft bent. Maar het klinkt alsof je goed vermaakt in ieder geval!

    Koes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Eind februari 2010 is het zover! Ik ga naar Ecuador en Peru. Op deze site zal ik om de zoveel tijd vertellen waar ik ben en wat ik heb meegemaakt. Hopelijk kunnen jullie zo ook van mijn reis mee genieten!

Actief sinds 08 Feb. 2010
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 11657

Voorgaande reizen:

26 Februari 2010 - 15 Mei 2010

Ecuador en Peru

Landen bezocht: