Orka´s, haaien en schildpadden - Reisverslag uit Latacunga, Ecuador van Suzanne Dijns - WaarBenJij.nu Orka´s, haaien en schildpadden - Reisverslag uit Latacunga, Ecuador van Suzanne Dijns - WaarBenJij.nu

Orka´s, haaien en schildpadden

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

26 Maart 2010 | Ecuador, Latacunga

Dag Lieverds,
Het wordt weer hoog tijd voor een verslagje want jonge jonge wat heb ik weer veel mee gemaakt ondertussen. Het is me gelukt om een Galapagos cruis te bemachtigen, en wel op de Seaman II, een hele hele luxe boot waar alles tot in de puntje verzorgd was. Maar nog veel belangrijker met een geweldige route! We zijn namelijk ook langs de meest westelijke eilanden geweest waar veel boten helemaal niet komen! Ik moet zeggen dat het moeilijk gaat worden om een heel gedetalleerd verslag te schrijven omdat ik zoveel heb gezien dat ik niet meer weet waar ik wat ook alweer gezien heb. Maar ik ga mn best doen! We zijn donderdag 18 maart gevlogen naar Baltra eiland om van daar uit naar Santa Cruz te rijden, waar we onderweg al meteen op een soort farm de eerste in het wild levende land schildpadden tegenkwamen! Daarna door naar het Charles Darwin centrum waar we lonesome george (een vrij bekende schildpad) en andere baby en volwassen schildpadden hebben gezien. Ook hebben we hier de eerste land leguanen gezien. Daarna met de Panga (de kleine rubberboot die je van het grote schip naar de wal brengt en weer terug) naar de boot alwaar ik na 10 minuten al boven de wc-pot hing.... Ja ja mensen, madam zeilinstructrice was zeeziek! Dit heb ik zo´n beetje 7 dagen volgehouden (de gehele cruis dus). Gelukkig voeren we voornamelijk snachts en heb ik dus telkens alleen het avondeten moeten overslaan, overdag kon ik prima met alles meedoen en ontbijt en lunch eten.
Ook wel leuk om te weten, aangezien het een nogal luxe boot was, waren mijn reisgenoten voornamelijk middelbare amerikaanse echtparen... Mijn kamergenoot was een 70 jarige vrouw :D Ook weer een ervaring dus!
Goed verder met het schema, vrijdag de 19de zijn op het eiland Isabella geweest waar ik voor het eerst in mn leven kennismaakte met een lavalandschap. (Alle eilanden op Galapagos zijn door uitbarstingen gevormd, waarbij de meest westerlijke eilanden het jongst zijn en nog actieve vulkanen hebben). Op Isabella zijn we naar een lagune gelopen waar veel roze flamingos te zien waren. Hier verder ook de bekende blue footed boobies gezien en vele andere vogels. Op zaterdag zijn we gedeeltelijk op Isabella geweest en ook op Fernandina eiland, waar een grote zee leguanen kolonie is en waar je bijna letterlijk over ze heen moet stappen zo dichtbij waren ze! Rond een uur of 6 zijn we vervolgens de evenaar over gevaren alleen geen neptunes gezien...! Vervolgens zijn we zondag op Bartolomé eiland geweest en vervolgens naar south plaze een heel klein eiland. Hier hebben we heel veel zeeleeuwen gezien en vele landleguanen. Hierna zijn we maandag naar San Cristobal gevaren een stadje waar ongeveer de helft van de passagiers afstapte, waaronder een australisch meisje waar ik me goed mee vermaakt had. Hier ook nog een interpretation center gezien wat niet echt bijster interessant was. Smiddags gesnorkeld en naar Lobos Dormido (oftewel de slapende zeeleeuw, waar de rots op lijkt) gevaren. Tijdens het snorkelen samen met de baby zeeleeuwen gezwommen, heel bijzonder! Op Dinsdag zijn we naar het eiland Española gevaren waar ik de eerste albatros van het seizoen heb gezien en weer heel veel vogels zoals de nazca boobie en de paradijs vogel.Op woensdag zijn we naar Floreana gegaan waar we door een lavatunnel zijn gelopen en het wel bekende postoffice bay hebben bezocht. Hier lieten piraten en vissers vroeger kaartjes achter die door anderen werden meegenomen als ze naar die plek toe gaan waar de kaart heen moet. Het wordt nog steeds gebruikt en ik heb dus een kaart voor Amsterdan mee genomen die ik als ik weer in NL ben persoonlijk moet bezorgen! Smiddags weer gesnorkeld en hier onder andere eindelijk haaien gezien! Op donderdag waren we weer terug op Santa Cruz waar we weer op het vliegtuig zijn gestapt naar Quito. In Quito ben ik meteen met de taxi naar het bus station gereden (wat me een uur en 20 dollar kostte) om daar de bus naar Latacunga te gaan ( 1,50 dollar en 2 uur... rare mensen die ecuadorianen :D). Hier zit ik nu in een hostel te wachten tot mn was weer schoon en droog is en morgen ga ik naar Quilatoa, een plaatstje met een krater meer, waar ik omheen wil lopen en eventueel naar een volgend dorp. Hierna ga ik waarschijnlijk proberen toch de vulkaan Cotopaxi te bewonderen door er met een mountainbike van af te fietsen (niet helemaal vanaf boven hoor want hij is ong 6000m hoog...!). Goed nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte. Zoals jullie zien heb ik niet overal al te veel details gegeven maar jullie kunnen op de fotos wel zien welke beesten ik allemaal gezien heb en welke landschappen ed ik heb mogen bewonderen. Verder hebben we ook nog heel veel gesnorkeld waarbij je samen met zeeschildpadden kan zwemmen en de pinguins rond je drijven! Ook hebben we nog op de weg een groep orka´s geizen, zo ontzettend gaaf! Heel mooi en groot zijn die beesten! Ten slotte hebben we ook nog een mataray (geen idee hoe die in het nederlands heet) gezien, dat ding was enorm!kortom Galapagos was helemaal geweldig en overweldigend! Ga nu maar proberen de fotos te uploaden zodat jullie je iets beter kunnen voorstellen hoe mijn verblijf op het paradijs was!
Hele dikke knuffel voor jullie allemaal!

xxxxx Suus

  • 26 Maart 2010 - 19:44

    Leonie:

    Wouw heerlijk! Foto's zijn geweldig!
    heb je die spinnenfoto's voor Heleen gemaakt? :D

    Hier is de lente begonnen! Een paar dagen heerlijk zon warm zonder jas op terras weer. Vandaag uiteraard regen. niet overdrijven natuurlijk.

    Geniet ervan!

    Dikke knuffel

  • 26 Maart 2010 - 20:51

    Joyce:

    Heeej Suus!
    Wat een geweldig verhaal weer!!! En hoeveel dieren kan je op 1 vakantie zien zeg! Gaaf ook dat je lekker bent gaan snorkelen!
    Veel plezier weer met het vervolg van je reis, wij blijven je volgen!
    Lifs, Thomas & Joyce

  • 26 Maart 2010 - 20:56

    Daan:

    Suus, wat ont-zet-tend gaaf dit!! Ge-wel-dig!
    Jij maakt echt een onvergetelijke reis zo, en de reislust beklijft goed zo te merken.
    Geniet maar voor 2 (dan doe ik een beetje mee :)) en kom maar door met die details als je weer terug bent!
    Dikke kus, Daan

  • 27 Maart 2010 - 11:56

    Sander:

    Goed verhaal man! Ook de foto's zijn erg mooi!
    x

  • 27 Maart 2010 - 15:45

    Oom Ko En Tante Von:

    Hey paradijsvogeltje!
    Wat supergaaf!! Tijdens het lezen beleef ik het helemaal mee met je! En wat een geweldige foto's! Ik snap wel waarom Darwin daarheen wilde!
    Blijf maar genieten, en pas goed op jezelf!
    Wij genieten van jou, en we zijn ook nog eens supertrots op je levenslust!

    Liefs

    oom Ko en tante Von

  • 27 Maart 2010 - 19:18

    Tinus:

    Hey lief suusje, wat een geweldige foto's!!! Ben nu echt super jaloers... Enneh, leuk dat je van die wilde contacten maakt (al naar de bingo geweest?) xxx Martine

  • 28 Maart 2010 - 03:07

    Hollandse Meid:

    Haha, ik moest zo lachen toen ik las dat je alleen maar met Amerikaanse echtparen en met en 70 jarige vrouw op de kamer hebt gelegen! Nou, dan weet ik tenminste zeker dat je mij een beetje gemist hebt ;) Ik vind het heeel gaaf wat je allemaal gezien en gedaan hebt, heerlijk. Ik ben nu in het La Vina (van Mario) en wij zijn net bij een chefkok op visite geweest (met andere belangrijke mensen in de kookwereld) en heb een 22 gangen menu op, ècht waar! Ongelovelijk he, we maken maar wat mee hier! Laat mij weten als je weer in Quito bent goed?! Geniet van de rest van je reis!!!! kus kus kus

  • 28 Maart 2010 - 07:56

    Heleen:

    haha die boobies hebben echt blauwe voeten :)

    Heel leuk om je avonturen te lezen en supermooie foto's heb je gemaakt zeg! doe trouwens maar niet te veel van spinnen hoor...die beestjes van jou zijn veel leuker.

    Liefs Heleen

  • 28 Maart 2010 - 10:31

    Je Broertje:

    Hoi Suus,

    Kicken zeg! Echt gaaf om je verhaal en foto's te zien. Nu ik de foto van de cabin zie komen er wel allerlei beelden naar boven hoe je de kamer gedeeld hebt met de oude taart. Nou heel veel succes en laat de gave verhalen en foto's maar komen!

    Dikke zoen,

    John + de jongens

  • 08 April 2010 - 10:17

    Marja:

    Hi suus,

    Wat geweldig om je verhalen te lezen, wat maak jij wat mee zeg! En die foto's....ben jaloers ;-) geniet ervan meid!
    Dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Eind februari 2010 is het zover! Ik ga naar Ecuador en Peru. Op deze site zal ik om de zoveel tijd vertellen waar ik ben en wat ik heb meegemaakt. Hopelijk kunnen jullie zo ook van mijn reis mee genieten!

Actief sinds 08 Feb. 2010
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 11652

Voorgaande reizen:

26 Februari 2010 - 15 Mei 2010

Ecuador en Peru

Landen bezocht: