Vliegen, fietsen, omkopen en weer doorgaan! - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Suzanne Dijns - WaarBenJij.nu Vliegen, fietsen, omkopen en weer doorgaan! - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Suzanne Dijns - WaarBenJij.nu

Vliegen, fietsen, omkopen en weer doorgaan!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

25 April 2010 | Bolivia, La Paz

Ola Amigos!
Tjonge tis wel al weer een tijdje geleden dat ik alles opgeschreven heb he? Hoop dat ik alles nog weet!
Geloof dat ik in Huaraz gebleven was... nou Huaraz was een erg leuk stadje waar ze omringd zijn door de hoogste bergen van de Andes. Hier ben ik een meisje die ik uit Baños kende tegengekomen en samen met haar in ongeveer 2 dagen de stad verkend. Hierna ben ik richting Nazca vertrokken waar de bekende Nazca lijnen zijn! Hier heb ik dus natuurlijk een vluchtje overheen gemaakt, erg leuk al is het wel ietwat misselijkmakend in zo´n klein vliegtuigje!
Vervolgens ben ik richting Arequipa vertrokken, een ontzettend mooie stad met een beetje een westers gevoel. Hier een hele leuke groep mensen tegengekomen waarmee ik heb ervaren hoe leuk stappen kan zijn, maar ook hoe hard de kater aankomt op hoogte de volgende dag....
Verder om mezelf als nederlander toch maar even te bewijzen van de vulkaan el Chanchani afgefietst. Je wordt naar 4800 m gebracht en scheurt dan in 3 uurtje terug naar Arequipa (zo´n 2400m hoog) Helemaal super! In het begin een beetje eng over de met zand en steentjes bezaaide weggetjes, maar toen ik er eenmaal aan gewend was.... helemaal top! Natuurlijk het nederlandse fiets volk in ere gehouden door als enige niet onderuit te gaan, en als enige niet af te stappen bij een steil stukje naar boven, schouder klopje voor mezelf :D
Na een paar dagen in Arequipa geweest te zijn ben ik samen met een australisch meisje en een amerikaanse jongen richting Bolivia vertrokken. We wilden naar Isla del Sol, een eiland in het Titicaca meer. We zouden heel soepel met een 5 uur durende bus in Copacobana aankomen... althans zo hadden we gedacht! Bij de grens overgang vertelde een aardige Peruaanse grensbeambte mij dat ik illegaal was en gedeporteerd moest worden....?¿?¿?¿ Jaja blijkt dat ze mij bij de grens overgang van Ecuador naar Peru geen immigratie stempel/visa hadden gegeven en ik leefde dus geheel buiten de wet gedurende een aantal weken! Nou goed na ongeveer een uur met huilen, boos worden (in mn beste spaans :D) en omkopen, was ik 150 sol (40 euro)en een hoed lichter (hoed in alle haast in de bus laten liggen) maar 2 stempels rijker... Ik was officieel geen illegaal meer :D Gelukkig waren ze aan de boliviaanse kant een stuk vriendelijker en konden we alsnog met een taxi richting copacobana!
In Copacobana aangesloten bij een duits meisje en 2 franse jongens en de volgende dag samen richting Isla del Sol vertrokken. Hier een schitterende wandeling gemaakt naar de andere kant van het eiland en een hele gezellige avond gehad. Intussen had Ann het duitse meisje mij al overgehaald om samen met haar richting de zoutvlaktes te gaan, dus met de bus richting Uyuni gegaan.
In Uyuni meteen voor dezelfde dag een 3daagse trip geboekt naar de zoutvlakte en andere schitterende plekken in de woestijn aan de grens bij Chilli. Tjonge wat was dat mooi! 3 dagen in een 4wielrijder door de woestijn gecrosst en daar natuurlijk de zoutvlakte gezien maar ook de laguna verde (groene laguna) gezien, meesterlijk gekleurde bergen, flamingos en in een termisch bad de zonsopgang bekeken. Kortom een geweldig geslaagde spontante actie!
Op dit moment zit ik in La Paz, Bolivia te wachten tot mn bus richting Cuzco vertrekt. Hier ga ik een dag of 3 vooral goed uitrusten en proberen van mn verkoudheid af te komen voordat ik de 29ste begin aan de Inca tocht van 4 dagen richting Machu Pichu!
Kortom ik vermaak me hier nog helemaal prima en ben het reizen nog lang niet zat!
Nogmaals heel erg bedankt voor al jullie reacties en mailtjes, voelt alsof jullie allemaal een beetje mee op reis zijn!
Hele dikke knuffel en een dikke zoen van Suus

ps fotos komen in een dag of 2

  • 25 April 2010 - 15:56

    Clementine:

    Weer een mooi verhaal Suus! Tussen alle mooie gebeurtenissen dus ook nog echte avonturen.
    Ik blijf het stoer van je vinden dat je het allemaal zo maar even doet, legaal of illegaal ;)

    x Clee

  • 25 April 2010 - 16:13

    Tinus:

    Hoi lief suusje, wat geniet ik toch telkens van je verhalen, een beetje jaloers is inmiddels heel erg jaloers geworden!! Ondertussen is het hier gelukkig ook lekker weer dus zit ik lekker in de tuin met een wijntje ;-) nog maar 3 weken, dus geniet ervan!! xxx Martine

  • 25 April 2010 - 16:43

    Marjolein:

    Hoi Suus,

    ik heb net stukjes van je verhalen voorgelezen en de foto´s bekeken met je neefjes... We vonden het geweldig om te lezen en te bekijken. Maar je wordt ontzettend gemist door Julian en Florian!

    Geniet van je laatste drie weken.

    liefs,
    Marjolein, Juul en Floor.

  • 25 April 2010 - 19:57

    Leonie:

    Fijn dat er nog iemand de Nederlandse eer verdedigd daar. En super stoer dat je al die adventure dingen durft te doen!!

    Klinkt erg gezellie.

    Ondertussen schijnt hier de zon. Zonder jas naar buiten en al lekker bruin... Ja echt!
    Ik verdedig de Nederlandse eer tegenwoordig ook op de fiets.. iets minder stijl, minstens net zo eng.

    Dikke knuf

  • 25 April 2010 - 21:35

    Emmy Wouters-migo:

    ha suus,
    wat geweldig toch wat je allemaal meemaakt!!!
    je enthousiasme straalt helemaal naar hier toe uit!!! geniet nog maar lekker en we kijken uit naar je verslag van je tocht straks naar machu pichu!!! groetjes emmy

  • 26 April 2010 - 11:45

    Daan:

    He Suus, volgens mij vermaak jij je wel daar.. :) Ook nog Bolivia en (bijna) Chili erbij, wereldreiziger!~
    Ik zie dat het goed koud is snachts, is het een beetje te doen?
    Nou, rust even lekker uit en succes met de Inca-trail!

  • 26 April 2010 - 15:29

    Birdie:

    "Willen diegene die hier illegaal zijn en in principe gedeporteerd moeten worden, zich even melden bij balie 2?
    Dank u".


  • 27 April 2010 - 13:57

    Mama:

    Lieve Suus, ik zit op je skype te wachten en kan je dan eindelijk weer eens zien!! Mis je!!!Ik hoop dat je snel van je verkoudheid af bent. Iedereen die ik spreek vind je een stoere meid, en wij natuurlijk het meest!! Dikke knuffel, mama

  • 27 April 2010 - 17:11

    Fabienne:

    Het is maar goed dat het Duitse meisje jou heeft overgehaald, want Uyuni overslaan kan echt niet hoor! Je maakt een geweldige reis! HIer in Quito wordt het steeds leuker, maar mis u wel hoor! Geniet ervan, dikke kus FAb

  • 01 Mei 2010 - 21:36

    Oom KO En Tante Von:

    Hoi Suusje,
    Wat ben je toch een avonturier! Wat een schat aan ervaringen neem je mee! Als je daarmee maar door de douane komt...:) We hebben je vandaag op de Crijnsendag behoorlijk gemist! En opgeschept over je moed!
    En nu op naar de parel van je reis: Machu Pichu!!! Kijk ook maar een beetje voor mij! Nu word ik pas een beetje écht jaloers.
    Hééééél veel genieten, liefje!
    Dikke kus.
    Oom Ko en tante Von

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Eind februari 2010 is het zover! Ik ga naar Ecuador en Peru. Op deze site zal ik om de zoveel tijd vertellen waar ik ben en wat ik heb meegemaakt. Hopelijk kunnen jullie zo ook van mijn reis mee genieten!

Actief sinds 08 Feb. 2010
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 11652

Voorgaande reizen:

26 Februari 2010 - 15 Mei 2010

Ecuador en Peru

Landen bezocht: